Att flytta ett helt företag tar på krafterna, framförallt om man har massa viktiga arbetsuppgifter att utföra. Extra jobbigt kan det vara för den eller de som ska organisera flytten.
En sådan person är jag. Jag har nämligen tillsammans med en av avdelningscheferna (inte från min avdelning) fått i uppgift att ansvara för företagets företagsflytt. Vart vi ska flytta är tursamt nog redan bestämt sedan innan. Det bestämdes av alla avdelningschefer, inklusive chefen för hela företaget, på en stämma i början av året. Det bestämdes att vi skulle flytta till ett kontorsområde på andra sidan stan.
Att det nya kontorsområde ligger på andra sidan stan gör logistiken svårare än om det hade legat närmare.
Det första jag och avdelningschefen har gjort är en lista på anställda och all deras utrustning, samt andra möbler som kommer att behöva flyttas med. Då det är över 50 anställda indelade på 4 avdelningar tog denna delen tid. Alla på servicesidan och teknikerna har sina egna datorer, headset och ergonomiska stolar, dessa måste med till det nya stället. Vi håller fortfarande på att diskutera om vi kommer behöva flertalet släp eller ifall ett räcker och vi får göra fler turer. Det är något vi får komma överens om, vi flyttar första juni. Önska oss lycka till.
Kommentarer är stängda.